לוגו ד"ר אבנרי ליאור רופא שיניים
יישור שיניים שקוף

יישור שיניים שקוף

ילדים רבים נזקקים ליישור שיניים לקראת גיל הנעורים. כדי ליישר את השיניים נעשה שימוש בעזרים שונים שתפקידם ללחוץ את השיניים עד שהם יגיעו למקום הרצוי. במהלך התקופה של יישור השיניים המטופל נאלץ לחבוש את העזרים שמבצעים את היישור מה שגורם לרבים להימנע מיישור השיניים. הבשורה הטובה היא שיש לנו פתרון אחר עבורכם. יישור שיניים שקוף !

יישור שיניים

יישור שיניים הינו תהליך בעל חשיבות אסתטית רבה. שיניים ישרות נותנות לנו את הביטחון להציג את החיוך שלנו לעין כל, ומאפשרות לנו לשפר את הדימוי העצמי שלנו. יחד עם זאת, בניגוד למחשבה הרווחת ישנה חשיבות רפואית גבוהה ליישור השיניים.
צורת השיניים משפיעה כמובן על הצורה שבה הלסתות נסגרות ולכן גם על התפקודים השונים של הפה. הלעיסה נעשית בצורה יעילה יותר ואפילו הניקיון של השיניים נעשה הרבה יותר פשוט. כמובן שגם טיפול שוטף אצל שיננית. הניקיון חשוב לא רק כדי שהשיניים יהיו נקיות אלא גם כדי למנוע הצטברות של חיידקים שמזיקים לשיניים. בנוסף, שיניים ישרות נמצאות בסיכון מופחת לחבלה.

ההימנעות מיישור שיניים

עד היום, מי שהיה צריך לעבור יישור שיניים נאלץ 'לוותר' על החזות שלו למשך התקופה הזו. העזרים שבהם נעשה שימוש כדי ליישר את השיניים היו בולטים לעין כל ולא עשו חסד עם מי שהם מותקנים עליו. המצב הזה גרם לאנשים רבים, בעיקר מבוגרים להימנע מלעבור יישור שיניים, מה שבסופו של דבר גם הזיק לנראות החיצונית שלהם וגם פגע בבריאות הדנטלית.
כל זה הסתיים ברגע שהופיעה שיטה חדשה ליישור שיניים שעושה שימוש באמצעי בלתי נראה. אם זה נשמע לכם כמו אגדה, זה לא. מרפאת שיניים ד"ר אבנרי מציגה לכם את כל המידע על השיטה החדשה ליישור השיניים, שאיתה כל אחד יכול לעבור את התהליך, לא משנה באיזה גיל הוא.

אינויזליין

אינויזליין זהו השם של השיטה החדשה ליישור שיניים שעושה שימוש בקשתות שקופות בלתי נראות כדי ליישר את השיניים. השיטה מאפשרת לכל אחד, בכל גיל לבצע יישור שיניים בלי להתקין עזרים שונים על שיניו. השיטה היא למעשה גשר שיניים רק שהוא שקוף וכך הוא למעשה בלתי נראה. 

השיטה עושה שימוש בתכנון וירטואלי של ההתקן, שבעזרתו נלקחת מהמטופל הדמיה מפורטת של הפה והלסת שלו. בעזרת תוכנת מחשב מתוחכמת מיוצרות פלטות שקופות שנקראות קשתיות שאותן המטופל מתקין בתוך פיו. הקשתיות שקופות ודקות וכמעט בלתי ניתן להבחין בהן. במשך התהליך המטופל מחליף בין הקשתות עד לקבלת התוצאה הרצויה.

מה החסרונות בשיטות הישנות של יישור שיניים?

כדי להבין מדוע הפיתוח של האינויזליין הוא כל כך חשוב, צריך להבין שלשיטות הישנות ישנם חסרונות מרכזיים שהפכו אותן להיות פחות יעילות. בראש ובראשונה המחיר האסתטי שהן גבו מהמטופלים גרם לרבים מהם פשוט לא לבצע את היישור מה שכאמור מוביל לנזקים במערכת הפה והלסת.

בנוסף, התקנה של מערכת קבועה על השיניים לא מאפשרת לנקות אותם כמו שצריך מה שפוגע באופן חמור בהיגיינת הפה ועלול להוביל לזיהומים שונים. בנוסף חלקי המתכת שהיו נמצאים בעזרים הללו הובילו לא פעם לפציעות וחבלות שונות שמצריכים טיפול אורתודנטי מידי. 

יתרונות השימוש באינויזליין

1. אסתטיקה רפואית

היתרון הראשון של הקשתיות הללו הוא כמובן המראה שלהן, או ליתר דיוק חוסר המראה שלהן. אם עד עכשיו הבעיה המרכזית ביישור שיניים בכל הגילאים היה השינוי הדרמטי במראה הפנים, בעזרת הקשתות אף לא אחד לא ישים לב שאתם מיישרים את השיניים.

2. פציעות ותאונות

עזרי היישור המסורתיים לעיתים קרובות היו גורמים לתאונות ודימומים שונים בחלל הפה מה שמצריך פנייה דחופה לאורתודנט. הקשתות מעניקות לנו ביטחון ומורידות את הסיכוי לתרחישים הללו באופן משמעותי.

3. נוחות בחלל הפה

העזרים המסורתיים שבאמצעותם היה נעשה יישור השיניים עד פיתוח הקשתות היו מסבים כאבים בלסת ובלשון, במיוחד בתקופה הראשונית שלאחר ההתקנה. הקשתיות מאופיינות בנוחות רבה, ומידת הכאב שהן מסבות למטופל נמוכה באופן משמעותי מאשר זו של השיטות הקודמות.

4. יעילות הטיפול

הטיפול בקשתות הוא יעיל הרבה יותר וזאת עקב השיטות המתקדמות שבהן נעשה שימוש במהלך הטיפול. הפיתוח הממוחשב שמאפשר לייצר את הקשתות מגיע לרמת דיוק חסרת תקדים שמאפשר ליישר את השיניים בזמן הקצר ביותר. 

5. אוכל

יישור השיניים בעבר היה דורש הימנעות ממאכלים מסוימים שיכלו להסב פגיעה לאמצעי היישור השונים. העובדה שהאמצעים היו מקובעים לשיניים היה מחייבת התנזרות ממאכלים מסוימים למשך כל תקופת היישור. הקשתות שניתנות להסרה, יכולות להיות מוסרות לפני האוכל וכך ניתן לאכול מה שרוצים בלי הגבלה.

6. שמירה על היגיינת פה

הקשתות ניתנות לשליפה באופן מהיר ונוח, מה שהופך אותן להיות הפתרון ההיגייני ביותר. בניגוד לעזרים שנמצאים על השן באופן קבוע ולא ניתנים לשליפה ועם הזמן צוברים לכלוך וחיידקים, הקשתות ניתנות להסרה ולניקוי באופן קבוע. השמירה על היגיינת פה חשובה מאוד בזמן התהליך והשיטה הזו מאפשרת לכם אותה בצורה נוחה. 

חסרונות השימוש באינויזליין

למרות היתרונות הרבים שהבנתם שיש לשיטה הזו, לא ניתן להתעלם משני חסרונות מרכזיים שקיימים בה בהשוואה לשיטות הישנות יותר:

  • מחיר
    העלות של השיטה החדשה גבוהה מאשר זו של השיטות הקודמות. יישור שיניים אף פעם לא היה הליך זול, אבל בעזרת השיטה החדשה הוא אף יקר עוד יותר. 

  • אין מנוחה
    הקשתות צריכות להיות מונחות במקום שלהן כמעט במשך כל היממה מה שדורש מהמטופל להיות ער לכך ולשתף פעולה עם הטיפול.

חיסרון נוסף אם כי פחות מהותי הוא העובדה שהפלטות חשופות יותר לפגיעות כיון שהן ניידות וניתן להוריד אותן ביתר קלות. לכן, עבור מי שעושה בהן שימוש מומלץ תמיד להסתובב עם המחסנית שלהן כדי שגם בזמן שאתם מורידים אותן הן יהיו מוגנות היטב.

מה חשוב לעשות לפני שמתחילים את התהליך של יישור שיניים?

לפני ההתחלה של תהליך יישור שיניים, והדבר נכון לכל יישור שיניים ללא קשר לשיטה הזו הבדוקה, יש לוודא שאין צורך לעבור טיפולי שיניים בכל משך התקופה של היישור. אם אתם נדרשים לבצע סתימות שונות או אפילו טיפולי שורש, בצעו אותם בהקדם שכן ליישור השיניים עשויות להיות השלכות שיעכבו את הטיפולים הללו, מצב שאינו רצוי כמובן. 

מהם שלבי הטיפול ביישור שיניים שקוף?

  1. כאמור, השלב הראשון הוא ההדמיות של הפה והלסת, והוא אחד השלבים החשובים בכל התהליך. הדמיה מדויקת תאפשר לרופא לבצע התאמה מדויקת של קשתות עבור השיניים שלכם. ההדמיה כוללת ביצוע של צילומי שיניים חדים ומדידות מדויקות שנועדו לסרוק כל חלק בפה ולהבין כיצד בדיוק יש לייצר את הקשתות.

  2. לאחר שההדמיות מועברות למעבדה הקשתות מיוצרות בהתאמה אישית עבור המטופל. בשלב הזה הרופא שיניים יסביר לכם כיצד יש לעשות את השימוש בקשתות, ובמקרה הצורך יבצע התאמה נוספת שלהן בעזרת המעבדה עד לקבלה של תוצר מושלם. מספר הקשתות שאותו תקבלו תלוי במשך הזמן שהרופא מעריך את הטיפול, והוא יקבע את מספרן המדויק. 

  3. בשלב הזה האחריות עוברת אל המטופל. יש לבצע את ההוראות המדויקות של הרופא לגבי ההנחה של הקשתות וההחלפה שלהן. בנוסף, אחת לתקופה יש לבוא לביקורת אצל הרופא המטפל כדי לוודא שהתהליך מתקדם כמתוכנן. בכל שלב המטופל מחליף קשתות עד שהוא מקבל את התוצאה הסופית.

  4. בסיום התהליך הרופא יחליט האם לבצע קיבוע סופי של השיניים או שהוא ימסור לכם פלטה שאותה תצטרכו להתקין מידי פעם כדי לשמור על התוצאה.

כמה זמן הטיפול לוקח?

כאמור, יישור השיניים באמצעות הקשתיות הוא הקצר ביותר ועם זאת זמן הטיפול בו אינו קבוע. ישנם מטופלים שבתוך מספר חודשים קצר יגיעו לתוצאות הרצויות אולם אחרים יאלצו לעבור התהליך במשך תקופה של כשנה וחצי. ככל שתקפידו על ההוראות של הרופא בצורה מדויקת משך הטיפול יתקצר. הפרה של ההוראות תוביל בהכרח להארכת הטיפול. 

על מה חשוב להקפיד במהלך תקופת הטיפול?

כמובן שההקפדה החשובה ביותר היא הקפדה מדוקדקת על ההוראות של הרופא המטפל ביחס לקשתות. ככל שתשמעו להוראותיו של הרופא כך סביר להניח שהטיפול יצליח וייקח את הזמן הקצר ביותר. בנוסף, חשוב מאוד להקפיד במיוחד על היגיינת פה ברמה גבוהה ביותר. הקפידו על שטיפה של הקשתות ועל ביקור קבוע אצל שיננית כדי לשמור על הפה שלכם בתקופת הטיפול.

האם הטיפול מלווה בכאבים?

באופן עקרוני אחד היתרונות של השיטה הזו על פני השיטות האחרות הוא העובדה שהיא הרבה פחות כואבת בהשוואה אליהן. כמובן שבתחילה יכולה להיות תחושת קושי מסוימת להתרגל לקשתות השונות, שיכולה להיות מלווה במעט כאב או תחושת חוסר נוחות אולם זו עוברת בתוך כמה ימים. לאחר מכן, אין שום סיבה שתרגישו כאבים. 

לאיזה גילאים הטיפול מיועד?

יישור שיניים נעשה בדרך כלל בתחילת תקופת הנעורים לאחר שהפה והלסת מקבלים את העיצוב הסופי שלהם ומתקבלת ההבנה שיש צורך ליישר אותן. כמובן שעבור הגילאים הללו הטיפול מתאים. היתרון של הטיפול הבלתי נראה הוא שגם מבוגרים שלא ביצעו את ההליך כאשר הם היו צעירים יכולים לעבור יישור שיניים בלי לוותר על המראה שלהם, מה שגרם להם לא ליישר אותם.

מה המחיר של יישור השיניים באמצעות קשתות שקופות?

כמובן שבעולם הטיפולים האורתודנטיים המחירים משתנים ממקום למקום וכל רופא קובע לעצמו את המחירים שלו. המחיר באופן כללי נע בין 20 אלף ₪ ל30 אלף ₪, אך ייתכנו חריגות לכאן ולכאן. מה שחשוב כמובן הוא לבחור גם ברופא מתאים. לפני שאתם מתחילים את התהליך מומלץ לבצע השוואת מחירים בין מספר מרפאות כדי לקבל את ההצעה המשתלמת ביותר. 

איך בוחרים רופא שיניים לבצע אצלו את היישור שיניים השקוף?

בחירה של רופא שיניים לביצוע התהליך מצריכה בדיקה יסודית. שלא כמו טיפולים חד פעמיים שאותם עוברים והולכים, יישור שיניים שקוף הוא הליך שמתמשך לאורך זמן והליווי הצמוד של הרופא הוא אבן יסוד בהצלחה של הטיפול. לאור זאת בחירת הרופא לביצוע התהליך מקבלת חשיבות כפולה.

אורתודנטיה

אורתודנטיה היא תחום רפואי בפני עצמו וחשוב שתבחרו רופא שמומחה באורתודנטיה כדי שיעבור אתכם את ההליך בצורה הנוחה ביותר. מומלץ לבחור רופא שמנוסה בשיטת היישור השקוף כדי שבכל מקרה הוא ידע לתת לכם את המענה המתאים.

קלייר אליינרס

קלייר אליינרס היא שיטה נוספת ליישור שיניים בצורה בלתי נראית, אולם היא פחות נפוצה בשימוש בארץ. השיטה הזו מיועדת בעיקר עבור מבוגרים, וגם היא עושה שימוש בקשתיות בדומה לאינויזליין. עם זאת, השיטה אינה מתאימה לכל סיטואציה, וישנם מקרים שבהם היא פשוט לא יעילה. כדי לדעת מהי השיטה המומלצת עבורכם התייעצו עם האורתודנט שלכם.

מרפאת שיניים ד"ר אבנרי בניהולו של ד"ר אבנרי

מרפאת השיניים של ד"ר אבנרי מעניקה את כלל השירותים של הרפואה הדנטלית, לרבות כמובן שירותי אורתודנטיה. אצלנו גם מבוגרים וגם ילדים יכולים לבצע יישור שיניים בליווי של אורתודנט מומחה כמובן. המרפאה תכול ללוות אתכם בכל התהליך, החל משלבי ההדמיה ועד שהשיניים שלכן יהיו ישרות בדיוק כמו שחלמתם. כשאתם בידיים שלנו, אתם יכולים להיות רגועים. 

לסיכום

יישור שיניים הוא פעולה בעלת חשיבות לא רק מצד ההיבט האסתטי אלא גם עבור בריאות הפה והלסת. עד השנים האחרונות יישור השיניים היה מצריך התקנה של עזרים שונים על השיניים שפגעו במראה של הטופל. שיטת היישור השקופה מאפשרת לעבור את התהליך בעזרת קשתות שקופות, שחוץ מכם, אף אחד לא אמור לראות. כך תזכו לשיניים ישרות, בלי שהמראה שלכם ייפגע בטיפול.

לפרטים נוספים התקשרו 08-9302044 או השאירו פרטים בטופס >>